Den rådgivende arkitekt- og ingeniørvirksomhed Sweco har udpeget Mick Schou Rasmussen som ny afdelingsdirektør for arkitektforretningen i Øst. Han kommer med 17 års erfaring fra VELUX-koncernen, senest i rollen som Managing Director for Storbritannien og Irland.

PRESSEMEDDELELSE – Swecos arkitektforretning henter erfaren profil fra VELUX

Foto: Hestehave / Gramkow

Efter flere år i udlandet vender 43-årige Mick Schou Rasmussen hjem til Danmark, hvor han får ansvaret for Swecos arkitektforretning i Øst som ny afdelingsdirektør. Med sig bringer Mick Schou Rasmussen stor national- og international ledelseserfaring fra VELUX-koncernen, hvor han både har været chef for store globale teams og bygget teams op fra bunden.

”Jeg er meget stolt og glad over, at jeg nu får til opgave at arbejde videre på Swecos strategi om at kunne tilbyde vores kunder værdi gennem fuldt integreret rådgivning. Jeg kommer til en virksomhed, der er markedsledende på både det danske og det europæiske marked for arkitekt- og ingeniørrådgivning, og som har lagt en ambitiøs plan for vækst og udvikling. Den rejse glæder jeg mig til at være med på,” siger Mick Schou Rasmussen.

Byggebranchen har været centrum for karrieren

Mick Schou Rasmussen er uddannet cand.merc. i Finance & International Business fra Aarhus Universitet og blev i en tidlig alder en del af VELUX med fokus på ledelse og forretningsudvikling af de østeuropæiske markeder.

Som blot 26-årig blev han udnævnt til direktør for VELUX i Rumænien, og sidenhen med ledelsesansvaret for Rusland, inden han skiftede til en stilling som direktør i VELUX Danmark A/S. De seneste år har han haft ansvaret for store markeder i Storbritannien og Irland.

”Byggebranchen har været centrum for hele min karriere, og jeg har dyb faglig respekt og fascination for arkitektfaget, som jeg gennem alle årene har samarbejdet indgående med. Min opgave bliver at skabe sammenhæng internt og bidrage til, at vi bliver stadig bedre til at forstå vores kunders behov og tilbyde en simpel forretningsmodel med alle kompetencer samlet under ét tag,” siger Mick Schou Rasmussen.

Swecos arkitektforretning står i dag stærkt på markedet inden for både offentligt og privat byggeri samt strategiske partnerskaber.

På nuværende tidspunkt har Sweco fælles arkitekt- og ingeniørkontorer i København, Herning, Silkeborg og Odense, og senere på året slår virksomheden også dørene op til et nyt fælles kontor i Aarhus. Samlet tæller arkitektforretning mere end 350 arkitekter, hvoraf ca. 180 sidder i Ørestad, København.

Torben Klausen, der er direktør for arkitektforretningen i Sweco Danmark, glæder sig over at tilføje en stærk international profil til holdet.

”Med Mick ombord får vi en kapacitet, der gennem sin karriere har dokumenteret en lyst og en evne til hele tiden at udvikle, positionere og skabe stærke resultater. Vi styrker vores kundeorienterede kultur med en lederprofil, der har indgående kendskab til branchen og samtidig stor erfaring i at samarbejde på tværs af fagligheder,” siger Torben Klausen.

Mick Schou Rasmussen bor på Islands Brygge med sin tyske kone Henriette og børnene Freja på 4 og Julie på 1 år.

PRESSEMEDDELELSE – Swecos arkitektforretning henter erfaren profil fra VELUX

Kilde / Logo: Sweco Danmark A/S. Foto: Hestehave / Gramkow