Den københavnske foodtech virksomhed Nextfood har ansat Kasper Daugaard, tidligere Pointvoucher og Miinto, som ny kommerciel direktør.

PRESSEMEDDELELSE: Foodtech startup henter kommerciel direktør hjem fra London

På billedet ses fra venstre; Hannes Lindal, CTO, Rasmus Bjerngaard, CEO, Kasper Daugaard, CCO.

Kasper Daugaard vender tilbage til Danmark efter et årti i udlandet, og skifter dermed de bonede gulve i London ud med et kælderlokale på Vesterbro i København. Den tidligere erhvervskundechef i Nykredit bosatte sig i 2012 i Madrid, og har siden arbejdet kommercielt i teknologibaserede vækstvirksomheder som fx. Miinto og Pointvoucher.

“Nextfood er et bevidst valg for mig, da jeg vil arbejde med noget som er værdibaseret og kan gøre en grundlæggende forskel. Vertikal farming har et kæmpe potentiale som nøglekomponent i en ny klimavenlig fødevareforsyningskæde. For at skabe impact, der kan skaleres, skal det være en god forretning, og det var en succes at eftervise, at både produkt og forretningsmodel fungerer”, siger Kasper Daugaard.

Og han fortsætter, “Jeg kan se hvor meget de to founders Rasmus Bjerngaard og Hannes Lindal og resten af Nextfood teamet brænder for at ændre hele den måde, vi dyrker grønt på, og jeg glæder mig til at være med til at opbygge en stærk kommerciel organisation fyldt med gode folk, som vil gøre en forskel i verden.”

Lokal bæredygtig vertikal farming

Nextfood genopfinder den plantebaserede fødevareforsyningskæde fra jord til bord. Nextfoods partner-netværk af automatiske indendørs vertikale farme leverer frisk, lokalt produceret, pesticidfrit grønt året rundt til gavn for smag, sundhed og klima.

Nextfood har allerede lavet en række strategiske samarbejder, bla. med fastfoodkæden Sunset Boulevard, og med ansættelsen af Kasper Daugaard vil virksomheden nu sætte turbo på de kommercielle aftaler, så produktionen af bæredygtige sunde grøntsager kan nå ud til endnu flere.

“Vi er rigtigt glade for, at få Kasper med om bord”, udtaler medstifter og CEO Rasmus Bjerngaard, som ser ansættelsen som en stærk tilføjelse til Nextfoods udvikling. Han fortsætter, “Kaspers internationale profil og erfaring fra en række tech vækstvirksomheder matcher vores vækstplaner perfekt. Kasper har opbygget kommercielle forretninger i flere europæiske lande, og han har dyb forståelse af partnerskabsstrukturer”.

Kasper Daugaard starter i jobbet 1. september 2020

PRESSEMEDDELELSE: Foodtech startup henter kommerciel direktør hjem fra London