”Tillad mig at fortælle dig en personlig historie om mit liv, som førte til at jeg skrev Annika Løve & Pagtens Pris. Da jeg var teenager i Vipperød på Sjælland og en af Odsherreds kun 3 goth-punkere, lavede jeg en bucketliste over de ting, jeg ville nå at gøre i mit liv. På det tidspunkt var mit ungdomsliv hovedsageligt centreret omkring musik, film, bøger og en spirende ensomhed, da ingen andre i mit nærmiljø interesserede sig for de samme ting som mig.

Da jeg var 17 år, dannede jeg mit første band, musikken blev drivkraften til at komme væk fra Vipperød og til København og derfra ud i verden. Jeg startede Nordens første elektroniske band, der hed The Overlords, med min venner Ian og Carsten, sammen med dem fik jeg opfyldt mange af mine hedeste ønsker i min bucketliste med 3.000.000 solgte plader, tournéer og hitlisteplaceringer rundt om i verden. Musikken førte til, at jeg bosatte mig i Los Angeles og skrev et filmmanuskript, som Willem Dafoe, Guillermo del Toro og Wahlberg takkede ja til at være med i. Før jeg vidste af det, stod jeg i en ørken i Texas og instruerede min debutfilm og kom sågar på forsiden af filmbladet Variety som en instruktør ”to watch”. Kort derefter greb Henrik Hancke og Per Zachariassen fat i mig og spurgte, om jeg ville være udvikler på deres nystartede tv-produktionsselskab BLU i Danmark, som nok er mest kendt for at producere Den Store Klassefest, XFactor og Talent. Det takkede jeg ja til, da jeg savnede min familie og den danske sjæl. Efter at have hoppet rundt på forskellige tv-produktionsselskaber som formatudvikler, instruktør og manuskriptforfatter, bad Regner Grasten mig om at udvikle Bølle Bob franchisen for ham. Jeg skrev, instruerede og lavede musikken til Bølle Bob og Smukke Sally, der fik mere end 200.000 mennesker i biografen, solgte 100.000 DVD’er og 25.000 albums. Jeg takkede nej til efterfølgeren og lavede i stedet en mini dokumentar med utilfredse unge fra Nordsjælland og deres hemmelige liv. De forskellige interviews i dokumentarfilmen blev til filmmanuskriptet til ungdomsfilmen Rich Kids, der nok var en af årets mest omtalte film, da den udkom. Filmen gik nummer 1 på biografhitlisten og solgte mere end 100.00 DVD’er. Kort efter blev jeg kontaktet af Aller Media, der bad mig udvikle en tv-kanal for mediehuset til YouSee. Efter jeg havde leveret min visuelle bibel, blev jeg tilbudt stillingen som Innovations Chef for Aller Medier og senere chef for Aller Visuals, der var koncernens filmafdeling. Efter næsten 6 år hos Aller Media med opgaver inden for magasiner, apps, reklamefilm, og meget mere og mange års fravær fra musikken, overtalte Universal Music The Overlords til at udgive vores bagkatalog, der indeholdt mere end 100 sange. Oven i remasteringen af flere albums, EP’er og singler, blev det til mere end 50 nye remix af vores gamle hits. Samtidigt skrev jeg tegneserien til computerspillet Hitman for Amerikansk Dynamite Publishing. Serien blev digitalt downloadet mere end 1.000.000 gange og udkom som trykt format i det meste af verden. For et par år siden fik jeg konstateret leukæmi og gennemgik min bucketliste, som jeg havde besluttet mig for at fylde mange år før. Noget manglede, før spanden var fuld, det var at skrive en bog. Det blev til den bog, du nu holder i din hånd. Annika Løve & Pagtens Pris er første del af en planlagt serie på 6 bøger. Og med denne bog er min bucketliste endelig komplet.”

Rune Bendixen 6. Maj 2024.

For yderligere info eller interesse i anmeldereksemplar eller forfatterinterview kan forlaget kontaktes på:

Mail: forlaget.braendpunkt@gmail.com

Forlaget Brændpunkt