Den danske health tech startup Nuna indgår samarbejde med IntelliProve om integration deres teknologi til ansigtsscanning i Nunas AI-drevne mentale sundhedsassistent.
I dag udgør stress en massiv global sundhedstrussel og 40% af verdens voksne befolkning føler sig ifølge Gallups Negative Experiences Index meget stressede. Stress forværrer ikke kun mentale og fysiske sundhedsproblemer, men fører også til øget fravær og nedsat indtjeningspotentiale, hvilket understreger behovet for effektive og skalerbare løsninger. En undersøglese foretaget af Gallup for IF Forsikring i 2023 viser, at 3 ud af 4 danskere oplever negativ stress og at vi samtidig, er det folkefærd i Norden, som oplever mest arbejdsrelateret stress.
Med den kritiske mangel på menneskelige terapeutiske ressoucer og det stigende antal mennesker, der oplever høje stressniveauer og nedsat trivsel, er det nødvendigt at tænke nyt. Mentale sundhedsapps som Nuna står klar til at udfylde dette hul i takt med at AI og sundhedsteknologi modnes. Mentale sundhedsassistenter på mobiltelefonen er tilgængelige 24/7 og tilbyder en høj grad af personalisering, hvilket gør mental sundhedsstøtte mere tilgængelig end nogensinde før.
Som reaktion på det presserende behov for løsninger er Nuna stolte over at annoncere deres strategiske partnerskab med IntelliProve, en førende virksomhed inden for ansigtsscanningsteknologi til måling af mental og fysisk sundhed. Dette samarbejde udgør et betydeligt fremskridt inden for AI-drevne mentale sundhedsløsninger.
Ifølge Jacob Beckmann, CEO for Nuna, kræver omfanget af stresskrisen innovative løsninger, der hurtigt og bekvemt giver brugerne en forståelse af deres mentale helbredssituation. IntelliProves teknologi er afgørende i denne sammenhæng, da den leverer evidensbaserede målinger på vitale biomarkører og indikatorer for mental og fysisk sundhed med 94% nøjagtighed. Teknologien bygger på mere end 9 års akademisk og klinisk forskning.
Nunas mentale sundhedsassistent er udviklet af psykologfagfolk og specialister inden for mental sundhedsteknologi og AI. Nuna vil kombinere sin AI-chatassistent og sentimentanalyse med IntelliProves 30-sekunders ansigtsanalyseteknologi, der giver brugerne værdifulde indsigter i deres mentale og fysiske trivsel. Integrationen af ansigtsscanninger gør det muligt for brugerne at spore deres fremskridt baseret på konkrete data og efterfølgende modtage personlige anbefalinger til relevante psykoterapeutiske værktøjer i Nuna-appen.
Med IntelliProve tilbyder Nuna brugerne en baseline scanning for at måle deres mentale sundhedsscore, når appen tages i brug i brug første gang. Regelmæssige opfølgningsmålinger sporer ændringer i mental trivsel og styrker brugernes engagement på deres mentale sundhedsrejse. Brugere kan fravælge ansigtsscanningsfunktionen, hvis de foretrækker det og appen har desuden høje standarder for databeskyttelse for at sikre, at privatlivsbekymringer adresseres.
Partnerskabet positionerer Nuna som en frontløber i branchen for mentale sundhedsapps ved at udnytte IntelliProves innovative teknologi til forbedret registrering og overvågning af brugertrivsel. Resultaterne af dette samarbejde forventes at manifestere sig senere denne sommer med udgivelsen af en ny version af Nunas app, som vil inkludere ansigtsscanningsmuligheden. Både Jacob Beckmann, CEO for Nuna, og Joeri Tulkens, CEO og medstifter af IntelliProve, udtrykker entusiasme omkring samarbejdet og understreger dets potentiale til at drive innovation inden for digitale sundhedsløsninger.
Jacob Beckmann, CEO for Nuna
Jacob Beckmann, CEO for Nuna: “Ved at indgå partnerskab med IntelliProve viser Nuna vores engagement i at innovere inden for branchen. Vores samarbejde giver via AI-drevet ansigtsanalyse brugerne handlingsorienterede indsigter, så vi i endnu høj grad kan personalisere deres rejse mod forbedret trivsel.”
Joeri Tulkens, CEO og medstifter af IntelliProve: “Dette samarbejde beviser, at Nuna er fuldt engageret i innovation og digitalisering, hvilket er afgørende for at forblive best-in-class inden for mental sundhedsløsninger. Det er et glimrende eksempel på, hvordan digital sundhedsteknologi let og bekvemt kan gøres tilgængelig og støtte brugeren gennem en digital sundhedsrejse. Vi ser frem til at tage Nunas tjenester til det næste niveau og tilbyde brugerne hidtil usete indsigter i deres sundhed og trivsel.”
For yderligere information kontakt venligst CEO Jacob Beckmann på jb@nuna.ai eller pr. telefon på +45 53 79 98 87 eller CEO Joeri Tulkens på joeri.tulkens@intelliprove.com eller pr. telefon på +32 498 44 63 61