Opdager man en skade i boligen efter overtagelse, er det vigtigt at få den anmeldt hos forsikringsselskabet med henblik på hurtig udbedring. Dansk Boligforsikring gør det nemt og enkelt for kunder at indsende en skadeanmeldelse.
Skjulte skader i forbindelse med renovering
Som boligejer er der mange ting at holde styr på i forbindelse med vedligeholdelse. Derfor er det sjældent en behagelig eller velset situation, når der opstår en skade, som man ikke selv har mulighed for at udbedre med det samme. Har man været proaktiv og tegnet en ejerskifteforsikring i forbindelse med boligkøbet, er det muligt at anmelde skaden til forsikringsselskabet.
Mange går i panik, når de opdager en skade i forbindelse med renovering efter overtagelse, så de med det samme går i gang med at udbedre situationen, således projektet ikke går i stå.
Dansk Boligforsikring rådgiver
Dansk Boligforsikring er leverandør af ejerskifteforsikringer til danske boligejere i Danmark. Med ekspertise inden for branchen, understreger selskabet, at det er vigtigt, at man ikke begynder på nogen form for udbedringen af skadet, før en konsulent har haft mulighed for at behandle skadeanmeldelsen. I de fleste tilfælde kræver behandlingen, at skaden der anmeldes kan blive besigtiget. Dog er man ansvarlig for, at skaden og dermed tabet ikke udvikler sig.
Når en skade er anmeldt, bliver sagen videregivet til en sagsbehandler, som har til formål at gennemgå dokumenterne og selve anmeldelsen. I tilfælde af, at dokumenter fra indblandede parter ikke er tilstrækkelige, kan der blive sendt en besigtigelseskonsulent for at vurdere forholdet, som er blevet anmeldt.
Hvornår kan man regne med en afgørelse?
Da de fleste skader af natur er individuelle, er det vanskeligt at give en bestemt tidshorisont for, hvornår en afgørelse vil være truffet. Er man uenig i afgørelsen, er det muligt at kontakte den tilhørende sagsbehandler for at få en gennemgang afgørelsen og begrundelsen.
Kilde / Logo: Dansk Boligforsikring