En pressemeddelelse skal være skarp, præcis og have den rette opbygning. En stærk pressemeddelelse har gode chancer for at give din virksomhed mere omtale og skabe en større interesse. Men det kan være rigtig svært at få pressemeddelelsen udgivet, hvis man ikke lever op til de knivskarpe forventninger og imponerer redaktørernes kritiske blik. Derfor kan det være en stor fordel at få en dygtig tekstforfatter til at klare pressemeddelelsen for dig.

En pressemeddelelse skal fungere som en appetitvækker for journalister og redaktører. De skal finde pressemeddelelsen interessant og relevant nok til, at det kan betale sig at bringe den som en nyhed i deres pågældende medie – for eksempel en avis, et dagblad eller en tv- eller radiostation. Pressemeddelelsen bringer nyheder om en virksomhed. Det kunne være en ny lancering, der trænger til omtale. Det kan altså både være til fordel for virksomheden og for journalisten.

At skrive pressemeddelelser kan være en tidskrævende opgave, som er svær at finde overskuddet til på en allerede travl arbejdsdag. Mange virksomheder har desuden ikke en fastansat kommunikationsmedarbejder, der er trænet til at håndtere disse opgaver. Det betyder, at det nemt kan ende med at blive nogle lidt svage pressemeddelelser, der ikke klarer sig godt blandt konkurrenterne.

Hos pressemeddelelse.dk har du muligheden for at få dygtige tekstforfattere til at klare pressemeddelelserne for dig, og det behøver derfor ikke gå ud over din eller dine kollegaers travle arbejdsdag. Tekstforfatterne kan fange dit budskab og formidle det på den helt rette måde, så pressemeddelelsen vækker interessen hos modtageren.

Derfor er det klogt at bruge en tekstforfatter

En pressemeddelelse går ud på at formidle et budskab eller en historie på en fængende og inddragende måde. Det kræver en helt særlig opbygning og fortælleteknik som kan være svær at ramme, hvis man ikke har erfaring på området. Og desværre er der ikke plads til de halvgode pressemeddelelser hos nyhedsmedierne, så hvis din pressemeddelelse ikke lever op til standarden, bliver den sorteret fra uden tøven.

Det tager en del tid og øvelse at blive god til at skrive pressemeddelelser, og medmindre man har en baggrund i journalistik eller kommunikation, er det nok noget, man aldrig har skullet stå for før. Hvis man gerne vil give sin nyhed de bedste chancer for rent faktisk at blive udgivet hos de populære medier, er det altså en god idé at søge hjælp.

En erfaren og dygtig tekstforfatter ved præcis, hvad der skal til for, at pressemeddelelsen fanger interessen hos redaktørerne. Det øger chancen for at få meddelelsen udgivet drastisk.

Udover det skarpe sprog er der mange detaljer, der skal være helt styr på, når en pressemeddelelse opsættes og afsendes. Da nyhedsmedierne typisk har meget travlt, vil en pressemeddelelse, der ikke lever op til kravene og standarder automatisk blive sorteret fra, og det betyde altså, at en del tid og arbejde hurtigt kan gå til spilde. Tekstforfatterne kan ikke kun formulere dine pressemeddelelser på en inddragende måde, men de har også helt styr på, hvad der skal være med for, at den kommer gennem nåleøjet og bliver udgivet. Det er altså et klogt valg, der giver din virksomhed gode chancer for mere omtale i nyhedsmedierne.

Køb hjælp af en tekstforfatter her: hjælp til pressemeddelelsen.

Skriv en kommentar til pressemeddelelsen