Til at optimere organisationen vil Thomas Heltborg Juul fra 1. januar 2020 overtage rollen som Group CEO. Thomas har været direktør i GreenMobility i over 2 år, og de seneste 12 måneder som ansvarlig for at GreenMobility i København blev en profitabel og skalerbar forretningsmodel samt stået for etablering af GreenMobility i Århus, hvilket han er lykkedes succesfuldt med.

”Når jeg
ser tilbage på starten af GreenMobility og de drømme jeg havde for
selskabet dengang og ser hvor vi er i dag, er jeg stolt, meget stolt
faktisk”, siger grundlægger og hovedaktionær i GreenMobility Henrik
Isaksen.
”Jeg kan ikke huske, at jeg i mit professionelle liv
har formået at motivere et team til at yde en så stor indsats, som vi
har ydet i 2019, hvor vi har testet flere forskellige vækstmodeller,
forskellige organisation opsætninger, vi har opgraderet hele vores
tekniske platform, vi har rejst kapital 2 gange og vi har etableret os i
3 byer og har endnu flere i sigte”.
2019 har været året hvor
den unge virksomhed GreenMobility har fundet den rette
organisations-model, der kan tage GreenMobility sikkert ud i fremtiden,
fundet den rette struktur for hvordan selskabet skal etablere sig
internationalt, sikret at forretningen har den rette model for en
profitabel- og skalerbar forretning kombineret med en ambition om
eventuelt at flytte fra Nasdaq First North og over mod en
hovedmarkedsnotering på Nasdaq Copenhagen i 2020.
GreenMobility’s
fremtidige organisation vil derfor se anderledes ud end tidligere, ikke
mindst grundet flere nye elementer i virksomheden. Der er forsat fokus
på at man er en vækstvirksomhed, men er samtidigt i dag også en ganske
traditionel driftsvirksomhed, hvor man skal sikre at selskabet forsat
har en innovativ mentalitet til at sikre en forsat udvikling, og i
aktionærernes interesse at selskabet bliver dygtigere til at tale med
kapitalmarked og tiltrække yderligere interessenter.
Til at
optimere organisationen vil Thomas Heltborg Juul fra 1. januar 2020
overtage rollen som Group CEO. Thomas har været direktør i GreenMobility
i over 2 år, og de seneste 12 måneder som ansvarlig for at
GreenMobility i København blev en profitabel og skalerbar
forretningsmodel samt stået for etablering af GreenMobility i Århus,
hvilket han er lykkedes succesfuldt med.
Grundlægger og
hovedaktionær Henrik Isaksen forbliver i direktionen som ”Head of
innovation”, og vil forsat have sit daglige virke i selskabet, men nu
med mulighed for mere fokus på udvikling af selskabets produkter og
internationale interesser.
Direktionen i GreenMobility vil fra 1. januar 2020 består af CEO Thomas Heltborg Juul, CFO Kasper Kolding, VP Investor Relations Anders Wall samt Founder and Head of Innovation Henrik Isaksen.
Selskabet styrker sin relation til kapitalmarkedet ved at Anders Wall overtager ansvaret for selskabets investor relations og relation til kapitalmarked generelt. Anders vil derudover også have ansvaret for de muligheder GreenMobility har for grønne investeringer og grønne finansieringsmuligheder, som markedet tilbyder lokalt og internationalt. Anders Wall har også direktionsansvaret for CSR/ESG samt Corporate Governance, og har siden 2017 har haft ansvaret for GreenMobility’s internationale forretning og siddet i selskabets direktion i perioden.
Den internationale forretning opdeles fremover i et ”Hunter” team med Niels Kaae som Director of Business Development. Niels Kaae har været i selskabet i lidt over et år. Samtidigt vil Daniel Pries Thorius få ansvaret for GreenMobility’ projektteam som Director of Project Management. Daniel Pries Thorius har været i selskabet i snart 2 år.
Samtidig styrker selskabet sin vækst og drift med mere fokus på produkt-/kunde- og brandoplevelser samlet under CMO-funktionen. Til det har vi ansat Steffen W. Frølund, som CMO, Steffen kommer med stor online marketing erfaring fra opgaver i Rainmaking med bl.a The Hub og Undor og han har tidligere etableret selskabet Bownty. Steffen starter i GreenMobility den 2. januar 2020. Organisationen forstærkes også på driftsdelen, hvor operation ligges ind under CFO Kasper Kolding, sammen med Tech teamet, der igen opdeles med BI, support og produktudvikling.
”Det har været vigtigt at vi får os organiseret således at vi sikrer en forsat vækst internationalt, at vi sikrer en optimal drift, på ryggen af det København leverer. Det er vigtigt at vi sikre den rette finansiering for vores fortsatte vækst og det kan vi se kræver en ekstra opmærksomhed, for at vi kan udnytte de muligheder der er i markedet i disse år. Med nuværende ændringer er vi klar til kamp, og det er en kamp der skal spilles de kommende 3-5 år” siger Henrik Isaksen.

Kilde / Logo / Foto: GreenMobility