Med opkøbet af Tesco-butikkerne i Polen har Netto fordoblet sin størrelse i landet. Torsdag åbner de første af de i alt 300 nye butikker, som den danske kæde har overtaget, og Netto vil over det kommende år konvertere hele seks butikker om ugen.
Netto har indledt en historisk stor øvelse med at konvertere knap 300 Tesco-butikker til topmoderne Netto-butikker i Polen. Torsdag åbner de første fire i Szczecin og Warszawa, og dermed har Netto nået den første af mange fremtidige milepæle oven på Salling Groups aftale med den britiske detailkoncern Tesco om at købe Tescos polske aktiviteter.
– Vi glæder os meget over at åbne de allerførste Netto-butikker i det, der bliver en historisk stor opgave for os. Med opkøbet af Tesco-butikkerne har vi næsten fordoblet antallet af vores butikker i Polen, og vi ser meget frem til, at vi kan få ombygget, istandsat og naturligvis omdannet dem til Netto-butikker, fortæller Michael Løve, der er direktør i Netto.
Med overtagelsen har Netto nu knap 700 butikker i Polen, og arbejdet med at konvertere butikker butikker forventes at tage et år. I alt investerer Netto godt 1,5 mia. i at ombygge butikkerne til moderne Netto-butikker med attraktive indkøbsoplevelser:
– Alle vores butikker i Polen får samme koncept og skal tilbyde samme indkøbsoplevelse, som vores nye Netto-butikker gør herhjemme. Og ligesom vi kan se, at vores nye koncept fungerer i både Danmark og Tyskland, flugter det også godt med efterspørgslen fra vores polske kunder. Derfor har vi store forventninger til konverteringen af butikkerne, som vil give et stort løft, uddyber Michael Løve.
Netto Polen åbnede i 1995 sin første butik i Szczecin og har efter opkøbet af Tescos polske butikker godt 10.000 medarbejdere i Polen. Polen udgør allerede i dag Salling Groups største vækstmarked, og med opkøbet samt den massive konvertering, der venter, indfrier koncernen en strategisk vigtig ambition om ekspansion i Polen, der er en hjørnesten i Salling Groups samlede strategi.
Kilde / Logo / Foto: Salling Group