At københavnerne er blevet mere bevidste om deres forbrug af plastic, kan man se sort på hvidt i Irmas salgstal.

PRESSEMEDDELELSE – Irma har halveret salget af plasticposer

Fra 2017 til 2020 er salget af plasticbæreposer halveret.

Til gengæld er salget af genanvendelige poser mere end fordoblet.

”Det er en markant ændring i vores kunders adfærd; At huske at tage en pose med hjemmefra frem for at købe en plasticpose. Det viser klart, hvordan bevidstheden om brugen af plastic er vokset,” siger konst. kædedirektør Rikke Wolff, Irma.

Det betyder, at der er blevet bedre grundlag for at udvikle flere alternative poser, som kunderne kan benytte igen og igen.

Senest har Irma sammen med designeren Klaus Samsøe udviklet stofposer upcyclet fra kasserede restaurantduge og servietter – og det er i den grad faldet i kundernes smag. Her kniber det nærmest at følge med efterspørgslen, men flere er på vej.

”Vi ser en grundlæggende forandring af en ellers mangeårig vane. Derfor forventer vi fortsat fald i salget af plasticposer – og vi glæder os til at komme med andre kreative og bæredygtige løsninger til kunderne, så de kan transportere varerne hjem uden at belaste miljøet,” siger Rikke Wolff.

De genanvendelige poser koster kr. 15,00

Yderligere information: Konst. kædedirektør Rikke Wolff, 5221 3103

Foto vedhæftet til fri brug: En af Irmas seneste genanvendelige bæreposer, skabt af designeren Klaus Samsøe ud af kasserede duge fra restauranter

Genanvendelig pose til fordel for Mødrehjælpen

PRESSEMEDDELELSE: Årets første danske jordbær i Irma i dag

Kilde / Logo / Foto: Irma / Coop Danmark A/S

Skriv en kommentar til pressemeddelelsen