ColoDan® Whole Colostrum er årets vinder af den internationale NutraIngredients pris i kategorien Immunforsvar.

Gesten – Prisuddelingen fandt sted 4. maj 2022 og tildeles firmaer og produkter, der udviser innovation og anvendelse af den nyeste forskning indenfor funktionelle fødevarer, kost- og ernæringstilskud. Dommerpanelet fra NutraIngredients er internationalt sammensat og har en baggrund inden for forskning og medier. I bedømmelsen af ColoDan® Whole Colostrum fremhævede juryen Biodane Pharmas ”… arbejde med videnskabelige studier samt dokumentation for at produktet har en immunforstærkende effekt.”

Biodane Pharma – udvikler af kost- og ernæringstilskud

Biodane Pharma A/S har siden 2012 udviklet og produceret egne produkter inden for kost- og ernæringstilskud. Mest kendt er produktet SylliFlor® – et fiberprodukt af coatede loppefrøskaller, der kan købes på apoteker og i helsekostforretninger. Med den internationalt anerkendte pris får ColoDan® en velfortjent opmærksomhed.

ColoDan®: Kosttilskud af råmælk

ColoDan® består af 100% ren colostrum, også kaldet råmælk, og er et helt naturligt produkt. Det er nemlig den allerførste mælk, som alle nyfødte pattedyr får fra deres mødre, og den er rig på proteiner og immunoglobulin G (IgG).

De mange hundrede forskellige bioaktive stoffer og næringsstoffer i colostrum udgør tilsammen mælkematricen i colostrum. Den er yderst kompleks og helt essentiel for effekten af bioaktive stoffer, fordi mange af de bioaktive stoffer i colostrum interagerer med hinanden og har en kumulativ effekt. ColoDan® har ud over dens naturlige sammensætning en velbevaret mælkematrice, da intet er tilsat, intet er fjernet, ud over vand.

Biodane Pharmas colostrum indsamles fra danske køer og behandles efter en særlig udviklet metode på virksomhedens mejeri, så produktet bevarer de aktive ingredienser trods tørring til pulver. Derudover indeholder ColoDan Colostrum ingen tilsætningsstoffer, er garanteret fri for antibiotikarester og har altid samme høje kvalitet. Al colostrum bliver nemlig kontrolleret gennem hele processen fra ko til kosttilskud, så hver eneste portion altid har den samme høje kvalitet med et højt indhold af proteiner og et naturligt indhold af immunoglobulin G.

International anerkendelse af Biodane Pharmas studier

Direktør for Biodane Pharma, Gunner Jacobsen, udtrykker glæde over valget og siger: „Vi føler her i huset, at det er en international anerkendelse af vores mangeårige indsats. En indsats, der drejer sig om en teknisk behandling af et produkt, men også omfatter grundig dokumentation via videnskabelige studier.”

Kontakt:

Biodane Pharma