Mens nogle har oplevet et pres på økonomien under Corona-krisen, gik Abakion ved seneste regnskabsafslutning ud med et resultat før skat på 2,8 mio kr. Den årlige omsætning på 100 mio. kr. er en vigtig milepæl for forretningen, og ifølge direktør Kenneth Kryger Gram forventer han, at Abakion kan accelerere udviklingen yderligere de kommende år.

PRESSEMEDDELELSE – Abakion runder 100 millioner i omsætning

100 mio. i omsætning en vigtig milepæl

”100 mio. kr. er en vigtig milepæl for vores årlige omsætning. På trods af omstændighederne oplever vi en stor vækst inden for Cloud-baserede services, og det har givet os en større muskel i en ellers vanskelig tid,” udtaler direktør Kenneth Kryger Gram.

Abakion har vækstet deres online ERP, BI og CRM-forretning (Software as a Service) med 146 % hen over de sidste 6 måneder, og ambitionen, om at den tendens skal fortsætte, kan mærkes hos direktøren.

Nyder godt af den øgede efterspørgsel på Cloud-baserede services

”Kunderne ønsker at komme hurtigt i gang. De vil på en ny platform med lav risiko og til fast pris. Vi har stor på fokus på at accelerere implementeringen, fjerne risiko i projekterne og til gengæld give kunderne en online service, som løbende bliver opgraderet, og hvor de kan arbejde, hvor som helst fra,” udtaler Kenneth.

Den stigende efterspørgsel på fleksible og accelererede implementeringer af forretningsløsninger i Skyen er blandt andre en af årsagerne til Abakions hastige vækst.

Og ambitionerne om at vækste yderligere er til at tage og føle på.

Åbner nyt kontor i Jylland

”Vi har hele tiden haft et ønske om at være tættere på vores kunder i Jylland, og den beslutning har vi truffet skulle være nu. Det er et godt tidspunkt for os og vores forretning, og jeg forventer, at det kommer til at give os et spændende skub, at vi nu kommer tættere på markedet i Vestdanmark.”

”Udover den pæne omsætning er vi oppe på 110 medarbejdere, og vi har en klar forventning til at kunne accelerere denne udvikling yderligere de kommende år,” fastslår Kenneth, som samtidig glæder sig over, at åbningen af det nye kontor også åbner muligheden for at tiltrække dygtige kollegaer i den del af landet.

Vil du vide mere?

Kontakt: Kenneth Kryger Gram, CEO, Abakion A/S