Netto fortsætter investeringerne i nyt butikskoncept, som giver en markant anderledes butiksoplevelse og bliver modtaget rigtig godt af kunderne. Hen over efteråret vil endnu cirka 30 butikker blive omdannet. Dermed kommer det samlede antal nye Netto-butikker op på cirka 80 inden årsskiftet.

PRESSEMEDDELELSE: Netto-offensiven fortsætter
Åbning af NETTO på Kongelundsvejen. Foto: Ulrik M. Eriksen

Med investeringer på mere end en milliard kroner opgraderer Netto samtlige butikker i Danmark i disse år, og nu planlægger kæden de næste cirka 30 butikker, der opgraderes og genåbnes resten af 2019. Det følger de cirka 50 butikker, der allerede er åbnet med den nye indretning. Der bliver tale om enten flytninger af eksisterende butikker, udvidelser, ombygninger eller helt nybyggede butikker.

Nettos nye butikskoncept adskiller sig fra de velkendte Netto-forretninger med ny indretning, farver, musik og nyt design på medarbejdernes tøj. Samtidig er der i de nye butikker øget fokus på frugt, grønt og nemme måltider. Danskerne efterspørger nemlig både det sunde og det nemme:

– Vi vil gerne lave fremtidens discountbutikker, der i højere grad passer til tiden og kundernes aktuelle ønsker og prioriteringer. Kernen i vores koncept er stadig det, vores kunder kender: Nemlig gode varer til de bedste priser. Men vi vil gerne gøre butikkerne mere indbydende og indkøbsoplevelsen bedre, og vi er meget glade for modtagelsen af de første 30 nye butikker, vi har åbnet, fortæller Braw Bakir, der er salgsdirektør for Netto Danmark.

Det bliver nemmere at finde varerne i Netto

I de nye Netto’er oplever kunderne en indretning, som gør det er nemmere at finde rundt i butikkerne. Der er fortsat spændende spotvarer, men de har fået lidt mindre plads, og det har givet mere plads til frugt- og grønt-afdelingen, ligesom sunde og lettilgængelige måltider, salater og juicer har fået sin egen sektion, da sundhed og let tilgængelighed er to vigtige områder for forbrugerne.

– Vi har skabt en mere rolig butik, der er kendetegnet ved et stærkt sortiment af kvalitetsvarer til discountpriser og stor friskhed, og så skal det være nemt at finde rundt i butikken, uanset hvad man leder efter. Det, tror vi på, er fremtidens discount, uddyber Braw Bakir.

Det er målsætningen, at samtlige Netto-butikker inden for de næste fem år skal renoveres og forvandles til det nye koncept. 

Her er de nye Netto-butikker, som åbner resten af 2019

  • 5 ny-åbninger (2 i København, 1 i Aarhus, 1 i Aalborg og 1 i Juelsminde)
  • 7 flytninger (2 i København, 1 i Aarhus, 1 i Randers, 1 i Holbæk, 1 i Køge)
  • 3 udvidelser (1 i København, 1 i Svendborg og 1 i Aalborg)
  • 14 renoveringer

Der vil blive udsendt lokal pressemeddelelse forud for hver enkelt åbning.

PRESSEMEDDELELSE: Netto-offensiven fortsætter

Kilde / logo: Netto. Foto: Ulrik M. Eriksen

1 kommentar

  • Magnus J.
    Posted 4. oktober 2019 11:15 0Anbefalinger

    Netto’s nye butikker er bare blevet flotte. Den nye i Hornbæk handler jeg tit i – og det er en verden til forskel i forhold til den gamle Netto butik. Jeg køber nok det samme – mere eller mindre – men oplevelsen er markant bedre.

Skriv en kommentar til pressemeddelelsen