Det kan være svært at lave en god investering med mulighed for et hurtigt afkast på det danske sommerhusmarked, hvor priserne er tårnhøje. I det eksklusive tyske Premium Resort Schloss Tiefenau kan man være med til at skabe et nyt ferieparadis, der samtidigt giver et hurtigt afkast.

Efter coronapandemien gjorde sit indtog i Danmark, er sommerhusmarkedet eksploderet herhjemme. Der har været rekordmange sommerhuse til salg, og på bare et år steg priserne med 24 procent ifølge en opregning, som Boligsiden har lavet.

Med de høje priser kan det lige nu være svært at lave en god investering på det danske sommerhusmarked. Men danskerne får nu muligheden for at købe et sommerhus eller en ferielejlighed i luksuriøse omgivelser, der har dybe historiske rødder, og hvor man kan få et hurtigt afkast på sin investering. Der bliver nemlig opført 53 nye sommerhuse og 30 nye ferielejligheder ved det historiske Tiefenau Slot i den tyske delstat Sachsen, som bliver udbudt eksklusivt på det danske og tyske marked. Værdien af de 83 ferieboliger udgør ca. kr. 186 mio.

»I løbet af coronatiden er Danmark jo næsten blevet “udsolgt” for ferieboliger. Det her er et alternativ til det danske sommerhusmarked, hvor man får en lækker, nybygget feriebolig i et eksklusivt område«, siger René Ravn, der er administrerende direktør i Herkules Group, som markedsfører ferieboligerne i Danmark.

PRESSEMEDDELELSE - Invester i eksklusiv feriebolig med mulighed for hurtigt afkast (2)

Tjen penge, inden huset er færdigt

Mange danskere køber sommerhus som en længerevarende investering, hvor man kan få et godt afkast, når værdien på sommerhuset stiger. Der er mulighed for at gøre en god forretning, hvis man køber en af de nye ferieboliger ved Tiefenau Slot. Afhængigt af ens finansiering kan man regne med at få et afkast på 14 procent af det beløb, man har investeret.

»Her er man sikret et rigtig godt afkast, næsten uanset hvad man gør«, siger René Ravn.

Investeringen er lagt an på, at man udlejer igennem det eksklusive Premium Resort Schloss Tiefenau. Derigennem har man en fast forrentning af sin købspris af ferieboligen på 6 procent, efter at huset er blevet ”kørt ind”. Allerede inden ferieboligerne er klar til at blive taget i brug, får man et årligt afkast på 3,75 procent af den indbetalte købspris. Muligheden for at få et så godt afkast kan ellers være svær at finde i Danmark, efter priserne har nået et tårnhøjt niveau.

PRESSEMEDDELELSE - Invester i eksklusiv feriebolig med mulighed for hurtigt afkast (3)

Invester i et eksklusivt paradis

Premium Resort Schloss Tiefenau bliver et sandt ferieparadis med mulighed for både afslapning og en lang række aktiviteter, som både golf, wellness, tennis, gourmetmiddage, cykelture, jagt og ridning i de smukke omgivelser. Tilsammen vil det skabe et luksusresort, og René Ravn forudser, at ferieboligernes værdi hurtigt kommer til at stige, når bygningerne står færdige.

»Lige nu er kvadratmeterprisen ret lav. Når det er færdigbygget, tror vi, at mange kommer til at blive interesseret i området, og så kommer værdien til at stige«, siger René Ravn, der har været aktiv på det tyske marked i mere end 30 år.

Forberedelsen af Tiefenau-projektet har været i gang siden 2008. Slottet blev bygget i det 17. århundrede, men der er desværre ikke meget tilbage af det oprindelige slot, som blev hårdt beskadiget under Anden Verdenskrig. Tiefenau-slottet er i gang med at blive genopbygget, og det vil være selve kernepunktet for det luksuriøse resort med hotelværelser, wellnessområde, restaurant og områder med mulighed for at fejre arrangementer og bryllupper. Området ligger midt i Sachsen, hvor man er en kort køretur fra historiske storbyer som Berlin, Prag, Dresden og Leipzig.

Læs mere om projektet og se de forskellige sommerhuse.

Pressekontakt:

Michael Fehrn