Beliggenheden er en 5’er: Home Aarhus City udvider og lader projektboliger få særlig god plads i topmoderne lokaler i Danske Banks nye hovedsæde i Aarhus.

PRESSEMEDDELELSE: Se det nye Aarhus gennem 13 store facadevinduer

Lidt nyt, lidt gammelt, noget lånt og noget blåt.

Der er ganske vist ikke tale om et bryllup, men man kan alligevel godt sige, at Home og Danske Bank smedes tættere sammen, når Home Aarhus City flytter ind og låner lokaler i den blå banks spritnye domicil ved Spanien/Jægergårdsgade.

Home Aarhus City er som mæglerbutik gammel i gårde, når det kommer til at sælge midtbylejligheder og huse fra forretningen på hjørnet af Sct. Clemens Torv. Her har Home Aarhus City i flere år været en af Home-kædens bedst sælgende, men nu er det blevet tid til at flytte selv – til Jægergårdsgade 101L.

Flytningen glæder forretningsindehaver og ejendomsmægler Carsten Andersen, der føler sig mere end heldig.

”Vi har haft rigtig fin vækst, så tiden er helt rigtig til en udvidelse af forretningen. Aarhus har vokseværk, og vi skal vokse med. Med de nye lokaler vil vi være rustet til at varetage alle opgaver inden for salg, udlejning og projektsalg. Vi håber, at vi kan være en flagskibsbutik for Home i Aarhus,” fortæller han.

Home-teamet får hele 204 kvadratmeter at boltre sig på i det nye byggeri, og det giver ekstra gode vilkår til projektsalget, påpeger Carsten Andersen.

”Projektboligerne hitter hos køberne og er derfor selvfølgelig en stor prioritet for os. I vores nye lokaler kan vi lave eksklusive udstillinger af projekterne, så de får ekstra synlighed, og køberne virkelig kan få syn for sagen,” siger han.

I rivende udvikling

Selvom Home Aarhus City flytter fra en placering langs det befærdede strøg, mener Carsten Andersen ikke, at butikkens beliggenhed bliver dårligere med flytningen. Tværtimod.

”Vi får 13 store facadevinduer rettet ud mod en af Aarhus’ største trafikårer ind mod byen, så vi kommer om noget til at være endnu mere synlige end før. Området, vi flytter til, er i rivende udvikling med den nye Frederiks Plads få hundrede meter væk, og så er parkeringsmulighederne meget bedre end ved Sct. Clemens Torv. Det bliver både vi og kunderne glade for,” fortæller en smilende Carsten Andersen.

Bofællesskab med banken

Og indehaveren og hans medarbejdere kommer ikke til at føle sig ensomme i det nye domicil, hvor 730 medarbejdere fra Danske Bank også er ved at flytte ind. Han glæder sig over, at Home Aarhus City fortsat kommer til at være tæt på banken, ja, faktisk i bofællesskab.

”Boligkøb involverer oftest boliglån, og derfor har vi altid været glade for det tætte samarbejde med Danske Bank. Men fremover er vi ikke bare naboer, men bofæller, og det giver nogle nye synergier, som både vi og kunderne kan drage nytte af,” fastslår Carsten Andersen.

PRESSEMEDDELELSE: Se det nye Aarhus gennem 13 store facadevinduer

Kilde / Logo / Foto: home a/s