De fleste veluddannede singler får ikke, hvad de forventer, når de tilmelder sig traditionelle datingsider viser research fra Per Research Institute.. The Educated Singles Club er imidlertid undtagelsen. En vision, grundig validering af profilinformation og en anderledes forretningsmodel har gjort forskellen.

Hele 71 % lyver om sig selv i online datingprofiler, og 50 % bruger deres datingprofiler til at snyde andre. Disse er de chokerende tal afsløret i en nylig undersøgelse fra Pew Research Center. Desuden er mange datingsider pakket med falske profiler, og nogle har endda robotter, der foregiver at kommunikere med rigtige brugere på vegne af disse falske profiler.

Flere mennesker bor alene end nogensinde før. I København er det 39 %, der er singler, i London 44 % og 43 % i Paris. Mange af disse mennesker har et dybt ønske om at finde en partner, og mange bruger mange penge på datingsider, bare for at blive skuffede over kvaliteten og sikkerheden.

The Educated Singles Club tilbyder en helt anden dating- og netværksoplevelse, fordi klubben blev grundlagt på nogle helt andre principper end traditionelle datingapps.

The Educated Singles Club blev grundlagt ud fra kerneprincipperne, at medlemmerne skal føle sig trygge, og at falske profiler og svindlere skulle stoppes før de overhovedet blev lukket ind. Det er lykkedes The Educated Singles Club at opnå dette ved at forblive 100 % uafhængig og undgå eksterne investorer der kunne presse klubben til at gå på kompromis med principperne. De fleste andre datingsider er ejet af et af to konglomerater, som kan tjene penge på at have profiloplysninger fra millioner af mennesker fra tusindvis af forskellige datingsider.

Så hvad gør The Educated Singles Club unik?

1. Medlemmer skal mindst have en kandidatgrad og en LinkedIn-profil af en vis modenhed. På denne måde kan Educated Singles Club verificere både identitet og uddannelsesniveau, før en ansøger godkendes. The Educated Singles Club afviser i gennemsnit 85 % af ansøgningerne, fordi de ikke består alle trin i verifikationsprocessen. Dette er den eneste måde, medlemmerne kan garanteres autenticitet og et sikkert datingmiljø på.

2. I The Educated Singles Club er medlemmerne mere end et flot profilbillede. Især uddannede singler finder ofte tiltrækning i andre aspekter end en anden persons foto. De ved, at vi også kan blive gensidigt tiltrukket kulturelt, socialt, intellektuelt og følelsesmæssigt. Derfor giver klubben medlemmerne mulighed for at vise alle disse sider af sig selv. Man kan sige, at The Educated Singles Club er alt, hvad tinder ikke er.

3. The Educated Singles Club har en meget gennemsigtig forretningsmodel, hvilket betyder, at medlemmerne betaler et kontingent, som dækker udgifterne til at vedligeholde og udvikle fællesskabet globalt. Privatlivets fred bevares til enhver tid, og ingen information deles eller sælges til en tredjepart.

4. The Educated Singles Club er 100 % uafhængig, så ingen eksterne investorer kan presse klubben til at gå på kompromis med dens kerneværdier og principper.

5. Klubben er global, men baseret i EU, som har de strengeste regler for beskyttelse af data og privatliv.

Medlemmer af The Educated Singles Club er mere modne end brugere af traditionelle datingsider på grund af uddannelseskravene, og fordi medlemmerne kan føle sig sikre mod falske profiler og svindlere. Klubbens medlemmer er ofte  veluddannedesingler, som aldrig ville gå ind på en traditionel datingside, eller de har haft dårlige erfaringer med falske profiler eller svindel.

Visioner for The Educated Singles Club

Grundlæggeren og ejeren, Dr. Finn Majlergaard, har nogle gode visioner for The Educated Singles Club.

Først og fremmest rekrutterer klubben i øjeblikket ambassadører rundt om i verden, som kan udvikle lokale afdelinger og organisere arrangementer udelukkende for medlemmer. Initiativet startede før COVID og arrangementerne var en stor succes. Medlemmerne kom til et arrangement for at lære om et emne, for eksempel en kunstner eller det seneste inden for et videnskabsområde. Da det ikke var en datingbegivenhed, var folk mere afslappede og kunne snakke mere frit med andre medlemmer til receptionen efter hvert event. The Educated Singles Club revitaliserer nu disse events med håbet om, at der ikke kommer nye lockdowns.

Det er også ambitionen, at den kombinerede pulje af viden og erfaring i The Educated Singles Club kan bruges til at udvikle nye innovative ideer og løsninger på de problemer, vores planet står over for. En virtuel global tænketank som denne kan levere værdifulde bidrag til de store spørgsmål og udfordringer, vi står over for. Da det er en klub og ikke en traditionel datingside, kan medlemmerne foreslå og lede initiativer i klubben, så længe de ikke er kategoriseret som politiske eller religiøse.