Danmarks største discountkæde, Netto, og Danmarks største aktør mod madspild, Too Good To Go, går sammen i nyt pilotprojekt for at mindske madspild yderligere i detailkæden. Dermed kommer Nettos varer for første gang med i Too Good To Go-appen. Fire unikke Netto-posevarianter bliver testet.

PRESSEMEDDELELSE: Netto og Too Good To Go indgår samarbejde mod madspild

PR-foto. Too Good To Go bliver nu også fyldt med Netto-varer

København 12. maj 2020 – Netto har siden 2016 arbejdet dedikeret med at mindske sit madspild og har forpligtet sig til en 50 procents reduktion inden 2030. Nyeste tiltag er et samarbejde med Too Good To Go, en førende digital platform, som giver forbrugerne mulighed for at købe lykkeposer med overskudsmad, som ellers vil blive smidt ud, fra f.eks. supermarkeder, restauranter og bagerier.

Samarbejdet starter med et fælles pilotprojekt i København, hvor 11 Nettobutikker på Østerbro bliver koblet på Too Good To Gos app. Dermed kan man for første gang få madposer fra Netto via Too Good To Go. Poserne vil koste DKK 29,- og vil findes i fire forskellige varianter: 1) Frugt og Grønt-pose, 2) Kød, køl og mejeri-pose, 3) Grab ‘n’ Go-pose og 4) Lykkeposen (fødevare-spotprodukter fra Netto).

”I Netto prøver vi, at gøre alt, vi kan for at bekæmpe madspild. Vores nyeste tiltag er et spændende pilotprojekt med Too Good To Go. Fra og med i dag kan man købe Too Good To Go Netto-poser i 11 udvalgte butikker på Østerbro. Bliver det en succes, så vil vi sammen se på, hvordan vi kan rulle det ud til hele Danmark – for kan vi koble alle vores flere end 500 butikker på, så kan vi virkelig gøre en forskel,” siger Michael Tilsted, driftdirektør i Netto Danmark.

Sådan får du en Too Good To Go Netto-pose

For at få fingrene i de nye Netto-madposer via Too Good To Go skal du downloade Too Good To Go-appen og købe en af de fire Netto-posevarianter. Når du har købt posen for DKK 29,-, går du hen til den konkrete Netto-butik og henvender dig til en Netto-ansat og viser din kvittering via appen. Og så får du udleveret din pose direkte i butikken. Netop brugervenligheden og udbredelsen af Too Good To Go-appen giver mange nye muligheder for at gøre en reel forskel i at mindske madspild i Netto – og dermed sikre, at overskudsmaden ender som måltider. Grunden til at samarbejdet starter som et pilotprojekt er for at teste, hvordan hverdagen kommer til at fungere i Netto-butikken for de ansatte samt for samle data ind omkring, hvilke af de fire Netto-posevarianter, der er mest efterspørgsmål på.

Hos Nettos nye partner i kampen mod madspild, Too Good To Go, glæder man sig over det nye samarbejde med Netto:

Hos Too Good To Go er vi super spændte på pilotprojektet med Netto. Næsten 1,9 mio. danskere har downloaded Too Good To Go-appen, og det skal ikke være nogen hemmelighed, at en stor del af dem længe har efterspurgt Netto i appen. Så vi er meget glade for, at vi nu i første omgang kan give vores brugere på Østerbro mulighed for at teste konceptet,” siger Heidi Boye, landechef for Too Good To Go i Danmark.

Pilotprojektet stater i maj og kører foreløbigt måneden ud.

Kontakter

For mere information kontakt:

Michael Tilsted, Driftsdirektør, Netto Danmark via Salling Groups pressetjeneste +45 87 78 50 02

Tanja Møller Andersen, PR Manager for Too Good To Go, tlf. +45 81 77 37 18, presse@toogoodtogo.dk

PRESSEMEDDELELSE - Netto - Logo

Kilde / Logo / Foto: Netto

Send

*

code