Fra 1. februar 2021 skal Falck levere redningstjenester i Görlitz-distriktet i Sachsen. Dermed leverer Falck ambulancetjeneste i syv ud af delstatens 11 redningsdistrikter, der bl.a. inkluderer byerne Dresden og Leipzig. Med den nye kontrakt står Falck for driften af omkring hver femte ambulance i Sachsen.

PRESSEMEDDELELSE: Falck vinder hidtil største kontrakt i Tyskland

I den nye aftale med Görlitz indgår ambulancedrift, liggende patienttransport, lægebiler og katastrofeberedskab. Falck har vundet udbuddet med sit „Kvalitets- og Innovationskoncept“ skræddersyet til kontrakten. Konceptet tilsikrer bl.a. hurtigere responstid, forbedret patientkomfort og sikkerhed igennem en ny forbedret ambulancebåre og et effektivt kastrastrofeberedskab.

”Vi er yderst tilfredse med at forsætte vores vækst i Sachsen og ser frem til at levere redningstjenester i Görlitz fra februar 2021. I udbuddet lagde kunden særlig vægt på en lang række kvalitets- og innovationsparametre, hvor Falck beviste vi kan levere en høj kvalitet krydret med innovative løsninger til en konkurrencedygtig pris,” siger Lars Tue Toftild, administrerende direktør for Falck i Tyskland.

Kontrakten gælder i fem år med mulighed for en forlængelse på to år. Med kontrakten fortsætter Falck Tyskland med at levere en solid organisk vækst som over de senest 4 år har øget aktiviteten med 50%.

Om Falck Tyskland

Falck er aktiv i mere end halvdelen af de elleve redningstjenesteområder i Sachsen med 15 redningsstationer og 400 ansatte.

Virksomheden er den største private redningstjenesteudbyder i Tyskland. Omkring 2.500 ansatte udfører redningstjenester på over 60 stationer i syv føderale stater. Med mere end 450 udrykningskøretøjer leverer Falck Tyskland hvert år over 500.000 udrykninger og patienttransporter.

PRESSEMEDDELELSE: Falck sætter ”blødnings-kit” i alle sine ambulancer

Kilde / Logo / Foto: Falck